Kontaktvoksen

På Hellerup Fritidscenter har vi børn fra Tranegårdskolen, Bernadotteskolen, Rygaards Skole, Maglegårdsskolen, Kildegårdskolen og Hellerup Skole. Tranegårdskolen har tilknyttet skolepædagoger, mens de øvrige skoler har tilknyttet en eller flere kontaktvoksne.

Rollen som kontaktvoksen

Som kontaktvoksen er det vores fornemmeste opgave at have kontakt til den pågældende skoles børn, forældrene, skoleledelse, samt skolens/klassens lærere. Vi gør noget særligt ud af at opbygge en tillid til de børn vi er kontaktvoksen til. På den måde vil vi så vidt muligt gøre det nemt for det enkelte barn at henvende sig, hvis der opstår problemer i hverdagen eller at han/hun går igennem en svær tid.

Hvis det viser sig, at barnet får skabt et større tillidsbånd til en anden voksen i klubben, overtager denne rollen som kontaktvoksen.

Fordeling af kontaktvoksen:

Vivi:

• Maglegårdsskolen
  • Kildegårdskolen
  • Hellerup Skole

Lin og Sebastian:

• Rygaards Skole
  • Rygaards International School

Susanne og Cille

• Bernadotteskolen

Dennis, Steffan, Cille og Jakob

• Tranegårdskolen