Personalet

Personalet består af 14 ansatte, hvoraf størstedelen er uddannede pædagoger. Derudover har vi altid en eller to pædagogstuderende tilknyttet institutionen.

Vores GFO kan kontaktes på tlf. 24 94 16 18. Telefonen tages kun i åbningstiden og bruges kun til korte beskeder. Legeaftaler arrangeres dagen forinden eller gennem forældrene, når barnet hentes. Vi bestræber os på at holde receptionen bemandet hele eftermiddagen, så I kan få fat på os.

Hvad står vi for?

Vores GFO er en integreret del af skolen, og vi arbejder derfor også ud fra det fælles værdigrundlag. Ud over vores arbejde i GFO om eftermiddagen har vi alle et tæt samarbejde med skolens øvrige personale og indgår i faste teams i alle klasser fra 0. – 3. klasse. Vi bliver dermed det naturlige bindeled mellem undervisning og fritidstilbud og er med til at sikre den samlede gode skoledag for det enkelte barn.

Som en del af den samlede indskoling gælder vores mobilpolitik også i GFO. Det betyder i praksis, at børnene er velkomne til at have mobilen i tasken, men den skal være slukket. Al kontakt mellem skole og hjem, der berører eftermiddagen, sker via Tabulex eller GFO telefonen, indtil børnene går hjem. Tablets og lign. forefindes også på skolen og tages i brug ved pædagogiske aktiviteter. Egne devices anvendes ikke.

Det betyder i praksis, at:

• Vi har fokus på det enkelte barn

• Vi vægter ordentlighed og fællesskabet

• Vi har en anerkendende tilgang til børnene, dvs. at de bliver set, hørt og taget alvorligt

• Vi tilbyder forskellige aktiviteter for børnene

• Vi lader børnene være med til at påvirke GFO´ens dagligdag

• Vi tilrettelægger dagene, så børnene får en stabil og rolig hverdag

• Vi udfordrer børnene fin- og grovmotorisk

• Vi skaber en positiv stemning ved at tale pænt til - og om - hinanden

• Vi har fokus på, at børnene respekterer hinanden, på tværs af alder, klasse og køn

• Vi understøtter børnenes spontane, selvskabte aktiviteter og prioriterer fri leg højt

• Vi støtter børnene i konflikthåndtering og øver dem i selv at løse konflikter

• Vi giver børnene mulighed for at tilegne sig kundskaber og afprøve færdigheder såvel personligt som socialt.

• Vi opfordrer og motiverer børnene til at deltage i forskellige aktiviteter