GFO 0. - 3. klasse

Velkommen i GFO Tranegård

GFO Tranegård fører ”åben-plan”-pædagogik. Det vil bl.a. sige, at huset er funktionsopdelt, således at børnene efter eget ønske og behov kan bevæge sig frit både ude og indendørs. Dette skaber bredest muligt kendskab og kontakt børn og voksne imellem.

Ved at tage udgangspunkt i børnenes liv, prøver vi at skabe et inspirerende og trygt miljø at udfolde sig i. Børnene kommer naturligt til at indgå i det sociale samvær med de øvrige børn fra 0. t.o.m. 3. klasse. Gennem lege og kreative værkstedsaktiviteter, sport, ture ud af huset, hygger vi os med hinanden og lærer at behandle hinanden med tolerance, respekt og omsorg.

De voksne skal sætte rammerne sådan, at børnene kan have en tryg hverdag i GFO´en. Det kræver, at man er nærværende og interesseret i børnene og prioriterer tid til det enkelte barn. Børnene skal opleve, at de voksne er troværdige og anerkendende.

Vi er normeret til omkring 220 børn med to klasser på hvert trin fra 0.-3. klasse, og dertil er vi ca. 14 faste medarbejdere. Næsten alle børn, der går i 0.-3. klasse, er også indskrevet i vores fritidsordning.

GFO'en holder ferielukket mellem jul & nytår og i uge 29.

Velkommen til GFO.pdf

Shape Created with Sketch.