Indskrivning og udmelding

TRANEGÅRDSKOLEN HOLDER INFORMATIONSMØDE FOR KOMMENDE 0. KASSES FORÆLDRE TIRSDAG DEN 21. NOVEMBER KL. 17.00 - 18.30

Du kan søge optagelse på Tranegårdskolen forudsat, at elevtallet giver mulighed for det.

Hvis du er tilflytter til kommunen, skal antallet af elever på årgangen være under 25 i gennemsnit på klassetrinnet. Hvis du ønsker at skifte skole eller bor i en anden kommune, skal antallet af elever på årgangen være under 23 i gennemsnit på klassetrinnet. For at vide om der er plads bedes I kontakte skolen på tlf.: 3998 5300 og hvis der er plads aftales der et møde mellem forældre og ledelse.

Indskrivning til 0. klasse

Alle børn, der fylder 6 år i kalenderåret, skal ifølge Folkeskoleloven starte i skole til august. Hvis dit barn ikke skal starte i skole, skal der søges om udsættelse.

Der bliver i starten af december udsendt en folder til alle forældre i Gentofte Kommune, med børn der fylder 6 år i kommende kalenderår. Folderen sendes til forældremyndighedshaveren via digital post.

Barnet indskrives digitalt fra primo december til medio januar.

Udsat skolegang

Et barns undervisning kan udsættes et år efter undervisningspligtens indtræden, når det er begrundet i barnets udvikling. Hvis du skønner, at det er nødvendigt at udsætte skolestarten, skal du søge om dispensation sammen med skolelederen på den nærmeste folkeskole.

Hvis du er i tvivl, om dit barn skal have udsat skolestart, bør du tage kontakt til barnets dagtilbud.

Udmelding/skoleskift

Ved udmelding/skoleskift kontakt skolens kontor tranegaardskolen@gentofte.dk.

Generelt om indskrivning og skolestart i Gentofte kommune:

Hvis du vil have informationer om Folkeskoler og generel indskrivning så læs mere her

Læs om skolestart i Gentofte kommune her

Information om skoleindskrivningen til kommende 0. klasse i skoleåret 24/25

Forældrene modtager indbydelse til den digitale indskrivning via e-boks ultimo oktober 2023.

Folkeskolerne afholder informationsmøder mellem den 6. november 2023 og 23. november 2023.

Den digitale indskrivning åbner den 6. november 2023

Deadline for indskrivning er den 8. januar 2024

Siden opdateres løbende

Brev fra Borgmester Michael Fenger.pdf

Shape Created with Sketch.

ENDELIGE Pjece 2023-24.pdf

Shape Created with Sketch.