Om skolen

Vi er en moderne skole, der med afsæt i gensidig tillid, bygger på værdierne fællesskab, ordentlighed og faglighed. På Tranegårdskolen er vi 520 elever i 21 klasser, 70 ansatte og en gruppe meget engagerede forældre, som alle indgår i et tæt samarbejde om at skabe en tryg, udfordrende og spændende skoledag. Ifølge skolens styrelsesvedtægter må der højst være 25 elever i hver klasse.

Værdierne leves i dagligdagen, hvor du vil møde dygtige, kompetente og imødekommende medarbejdere, der sammen med ledelsen løfter opgaven omkring børnenes læring og personlige, alsidige udvikling.

Vores fritidsdel består af en GFO, der har til huse i Gul Villa på skolens matrikel. Her er ca 200 børn tilmeldt og er et tilbud for vore elever fra 0. til 3. årgang.

Fra 4. klasse og opefter har vi et fritidstilbud i Hellerup Fritidscenter beliggende få hundrede meter længere henne af Gersonsvej. Dette tilbud benyttes også af privatskolerne i Gentofte Kommune.

Der findes særskilt beskrivelse af begge tilbud på skolens hjemmeside:

Klik her:

Tranegårdskolens GFO og

Hellerup Fritidsklub/HFC

Skolens ledelse består af:

Skoleleder Peter Gersvang Nielsen

Viceskoleleder / indskolingsleder Alice Lykke