Aftenklub

Hellerup Fritidscenters aftenklub er for 5. og 6. klasser. 5. klasserne starter dog først efter uge 42

Aftenklubbens åbningstider:

Tirsdag kl. 18 – 20

Torsdag kl. 18 – 20

Aktiviteter i aftenklubben:

Klubben er åben indendørs, såvel som udendørs: boldburet, skuret, fangeleg, rundbold, dåseskjul, pool, Just Dance, fodbold, badminton, volley, tovene, rullebræt tennis, basket m.m.

I 6. klasse kan jeres børn deltage i Danceparty, som er en fest for Gentofte kommunes 6. og 7. klasser. For nærmere info læs nedenstående ”Danceparty beskrivelse”

Mad i aftenklubben:

I aftenklubben spiser vi kl 18.30. Maden koster 15,- og kan købes med madkort eller med mobilepay. Menuen vil typisk stå på spaghetti og kødsovs, burgere, spaghetti carbonára m.m.

Aftenklubben formes af medlemmerne. Med andre ord er ovenstående aktiviteter opstået af tidligere og nuværende medlemmers ønsker. Hvis du har et forslag til en ny aktivitet i aftenklubben, er du MERE end velkommen til at melde dig på banen J

Pris for dag- og aftenklubben:

Aftenklub er inkluderet i det kontingent i allerede betaler for jeres børn i dagklubben.

Danceparty beskrivelse

Vi følger naturligvis de retningslinjer der grundet COVID-19 er stukket ud. Nedenstående aktiviteter er dermed sat i bero indtil videre.

Pædagogik:

Klubberne I Gentoftes overordnede formål er at være med til at give Jeres børn de sociale færdigheder der skal til for, at de kan leve et selvstændigt og trygt voksenliv.

DanceParty giver os en chance for, under trygge rammer, at vise jeres børn, hvordan man opfører sig, når man er til en fest:

Vi har mulighed for at tage en snak med jeres børn om, hvilke signaler ex deres tøjstil sender.

Ser vi dem ryge eller har mistænke om, at de har drukket, kontakter vi jer, samt tager en stille og rolig snak med det enkelte barn om situationen.

I må ikke komme ind til selve festen, når i henter jeres børn. Det er vigtigt for os, at jeres børn får følelsen af at være til en fest uden forældre, i henhold til de ovennævnte sociale færdigheder der skal til for at leve et selvstændigt og trygt voksenliv.

Praktisk Info:

Danceparty er en fest for Gentofte kommunes 6. & 7. klasser. Der bliver holdt 5 fester pr. skoleår. Festerne bliver afholdt på enten Gentofte FC og Hellerup FC. Det koster 50,- at deltage.

Billetterne sælges i de respektive fritidscentre 14 dage før festen.

Der bliver solgt slik og sodavand og der er et fællesområde hvor jeres børn kan slappe af og hvile fødderne. Vi har et ude område hvor jeres børn kan trække lidt frisk luft.

Når jeres børn er lukket ind til et Danceparty, kan de ikke forlade festen, før de bliver hentet af jer.

Sikkerhed til festerne:

Vi har nul tolerance over for rygning og alkohol!

Der deltager op til 300 børn til festerne. Festerne bliver afholdt af Gentofte kommunes klubpædagoger

Ved billetsalg noterer vi jeres børns navne ned og vi har jeres telefonnumre med, så vi altid kan få fat i jer på selve aftenen.

Har I yderligere spørgsmål vil jeres lokale fritidscenter stå klar og være jer behjælpelig.

Adresseliste for Klubberne I Gentoftes Fritidscentre:

Ordrup FC

Fredensvej 35